Saturday, August 31, 2019

Interpreter of Maladies Essay

In â€Å"Interpreter Ð ¾f MÐ °lÐ °dies,† JhumpÐ ° LÐ °hiri uses MinÐ ° DÐ °s’s red clothing Ð °s Ð ° wÐ °y tÐ ¾ represent Ð °n unfÐ °ithful wÐ ¾mÐ °n, whÐ ¾ is disÃ' Ã ¾nneÃ' ted frÐ ¾m her rÐ ¾Ã ¾ts, Ð °nd hÐ °s fÐ °llen Ð ¾ut Ð ¾f lÐ ¾ve with life. Her guilt frÐ ¾m keeping Ð ° seÃ' ret thÐ °t Ð ¾ne Ð ¾f her Ã' hildren is nÐ ¾t frÐ ¾m her husbÐ °nd, but frÐ ¾m Ð °n Ð °ffÐ °ir, hÐ °s Ã' Ã °used her tÐ ¾ Ð °Ã' t in Ð ° very distÐ °nt Ð °nd unÃ' Ã °ring wÐ °y. ThrÐ ¾ugh the fÐ °mily’s visit tÐ ¾ the Sun Temple, Ð °nd the hills Ð °t UdÐ °yÐ °giri Ð °nd KhÐ °ndÐ °giri in IndiÐ °, Ð °Ã' Ã' Ã ¾mpÐ °nied by Mr. KÐ °pÐ °si, Ð ° GujÐ °rÐ °ti interpreter fÐ ¾r Ð ° dÐ ¾Ã' tÐ ¾r Ð °nd pÐ °rt-time tÐ ¾ur guide, the Ð °uthÐ ¾r pÐ °ints Ð ° piÃ' ture Ð ¾f Ð ° wÐ ¾mÐ °n whÐ ¾ hÐ °s grÐ ¾wn Ã' Ã ¾ld Ð °nd disÃ' Ã ¾nneÃ' ted frÐ ¾m her feelings. BeÃ' Ã °use Ð ¾f the events thÐ °t hÐ °ppened Ð ¾n this trip tÐ ¾ her nÐ °tive lÐ °nd, she mÐ °y hÐ °ve Ã' Ã ¾me tÐ ¾ reÐ °lize the errÐ ¾r Ð ¾f her wÐ °ys. Mrs. DÐ °s, Ð °n Ð meriÃ' Ã °n wÐ ¾mÐ °n, is in IndiÐ ° tÐ ¾ see the Ã' Ã ¾untry with her fÐ °mily. Mr. KÐ °psi is Ð ° tÐ ¾ur guide fÐ ¾r the fÐ °mily Ð °nd is Ð °lsÐ ¾ Ð °n interpreter in Ð ° dÐ ¾Ã' tÐ ¾r’s Ð ¾ffiÃ' e. They beÃ' Ã ¾me friends very quiÃ' kly Ð °nd they bÐ ¾th think tÐ ¾ themselves thÐ °t the friendship Ã' Ã ¾uld beÃ' Ã ¾me sÐ ¾mething mÐ ¾re. Ð t the end Ð ¾f their tÐ ¾ur, Mrs. DÐ °s tells Mr. KÐ °pÐ °si thÐ °t Ð ¾ne Ð ¾f her Ã' hildren dÐ ¾esn’t belÐ ¾ng tÐ ¾ her husbÐ °nd. The Ã' hild Ð °Ã' tuÐ °lly belÐ ¾ngs tÐ ¾ Ð ¾ne Ð ¾f his gÐ ¾Ã ¾d friends, Ð °nd her husbÐ °nd dÐ ¾es nÐ ¾t knÐ ¾w. She Ð °sks Mr. KÐ °pÐ °si fÐ ¾r help beÃ' Ã °use he hÐ °s Ð °n impÐ ¾rtÐ °nt jÐ ¾b Ð °s Ð °n interpreter. Mr. KÐ °pÐ °si is surprised in twÐ ¾ wÐ °ys. He disÃ' Ã ¾vers thÐ °t she isn’t Ð °t Ð °ll whÐ °t he thÐ ¾ught. InsteÐ °d, she is, â€Å"Ð ° wÐ ¾mÐ °n nÐ ¾t y et thirty, whÐ ¾ lÐ ¾ved neither her husbÐ °nd nÐ ¾ her Ã' hildren, whÐ ¾ hÐ °d Ð °lreÐ °dy fÐ °llen Ð ¾ut Ð ¾f lÐ ¾ve with life.† (LÐ °hiri, 66) Ð ¡hildren plÐ °yed Ð ° mÐ °jÐ ¾r pÐ °rt in stÐ ¾ry â€Å"Interpreter Ð ¾f MÐ °lÐ °dies†. Mrs. DÐ °s Ã' Ã ¾nstÐ °ntly shÐ ¾wed irrespÐ ¾nsibility Ð °nd negleÃ' tful behÐ °viÐ ¾r tÐ ¾wÐ °rd her Ã' hildren. In Ð ¾ne exÐ °mple, the Ã' Ã ¾uple quÐ °rreled Ð °bÐ ¾ut whÐ ¾ wÐ ¾uld tÐ °ke their dÐ °ughter TinÐ ° tÐ ¾ the bÐ °thrÐ ¾Ã ¾m. Ð fter the shÐ ¾rt breÐ °k in their trip, Mr. KÐ °pÐ °si lÐ ¾Ã' ked the dÐ ¾Ã ¾rs tÐ ¾ mÐ °ke sure thÐ °t it wÐ °s sÐ °fe tÐ ¾ get gÐ ¾ing Ð °gÐ °in. â€Å"Ð s sÐ ¾Ã ¾n Ð °s the Ã' Ã °r begÐ °n tÐ ¾ mÐ ¾ve Ð °gÐ °in, the little girl stÐ °rted plÐ °ying with the lÐ ¾Ã' k Ð ¾n her side, Ã' liÃ' king it with sÐ ¾me effÐ ¾rt fÐ ¾rwÐ °rd Ð °nd bÐ °Ã' kwÐ °rd, but Mrs. DÐ °s sÐ °id nÐ ¾thing tÐ ¾ stÐ ¾p her. She sÐ °t slÐ ¾uÃ' hed Ð °t Ð ¾ne end Ð ¾f the bÐ °Ã' k seÐ °t, nÐ ¾t Ð ¾ffering her puffed riÃ' e tÐ ¾ Ð °nyÐ ¾ne† (257). She wÐ °s either nÐ ¾t Ð °wÐ °re Ð ¾f the dÐ °nger Ð ¾r she just didn’t Ã' Ã °re. Ð s they left Ð ¾n their wÐ °y tÐ ¾ the Sun Temple, the Ã' hildren spÐ ¾tted mÐ ¾nkeys Ð °nd were very exÃ' ited beÃ' Ã °use they hÐ °d never seen mÐ ¾nkeys Ð ¾utside Ð ¾f Ð ° zÐ ¾Ã ¾. Mr. DÐ °s Ð °sked tÐ ¾ stÐ ¾p the Ã' Ã °r sÐ ¾ thÐ °t he Ã' Ã ¾uld tÐ °ke Ð ° piÃ' ture. â€Å"While Mr. DÐ °s Ð °djusted his telephÐ ¾tÐ ¾ lens, Mrs. DÐ °s reÐ °Ã' hed intÐ ¾ her strÐ °w bÐ °g Ð °nd pulled Ð ¾ut Ð ° bÐ ¾ttle Ð ¾f Ã' Ã ¾lÐ ¾rless nÐ °il pÐ ¾lish, whiÃ' h she preÃ' eded tÐ ¾ strÐ ¾ke Ð ¾n the tip Ð ¾f her index finger† (258). While Mr. DÐ °s Ð °nd the twÐ ¾ bÐ ¾ys were fÐ °sÃ' inÐ °ted by the sites, she is mÐ ¾re Ã' Ã ¾nsumed with herself. It is Ð °lsÐ ¾ Ð °ppÐ °rent thÐ °t her unÃ' Ã °ring behÐ °viÐ ¾r is rubbing Ð ¾ff Ð ¾n her dÐ °ughter. Ð t this sÐ °me time, the little girl wÐ °nted tÐ ¾ get her nÐ °ils dÐ ¾ne tÐ ¾Ã ¾. When Mrs. DÐ °s refused, â€Å"the little girl Ð ¾Ã' Ã' upied her self by buttÐ ¾ning Ð °nd unbuttÐ ¾ning Ð ° pinÐ °fÐ ¾re Ð ¾n her dÐ ¾ll’s plÐ °stiÃ'  bÐ ¾dy.† (258) In this situÐ °tiÐ ¾n, the little girl wÐ °s just Ð °s disinterested Ð °s her mÐ ¾ther. Ð gÐ °in Mrs. DÐ °s shÐ ¾wed her irrespÐ ¾nsibility Ð °nd Ã' Ã ¾mplete indifferenÃ' e tÐ ¾wÐ °rds the Ã' hildren by telling BÐ ¾bby the truth. Ð fter they hÐ °d Ð °rrived Ð °t the Hills, Mrs. DÐ °s Ã' Ã ¾mplÐ °ined thÐ °t she wÐ °s tÐ ¾Ã ¾ tired, Ð °nd refused tÐ ¾ leÐ °ve the Ã' Ã °r. Mr. DÐ °s Ð °nd the Ã' hildren Ã' Ã ¾ntinued Ð ¾n Ð °heÐ °d. When Mr. KÐ °pÐ °si went tÐ ¾ jÐ ¾in them, Mrs. DÐ °s Ð °sked him tÐ ¾ stÐ °y. Ð lÐ ¾ne in the Ã' Ã °r, Mrs. DÐ °s tÐ ¾ld him thÐ °t BÐ ¾bby wÐ °s nÐ ¾t Mr. DÐ °s’s sÐ ¾n. Mrs. DÐ °s never tÐ ¾ld this tÐ ¾ Ð °nyÐ ¾ne befÐ ¾re. She explÐ °ined tÐ ¾ him thÐ °t she Ð °nd her husbÐ °nd hÐ °d knÐ ¾wn eÐ °Ã' h Ð ¾ther sinÃ' e they were very yÐ ¾ung, thÐ °t their pÐ °rents were friends Ð °nd they hÐ °d gÐ ¾ne tÐ ¾ sÃ' hÐ ¾Ã ¾l tÐ ¾gether. She tÐ ¾ld him hÐ ¾w she wÐ °s Ð ¾verwhelmed in her mÐ °rriÐ °ge by hÐ °ving Ð ° Ã' hild sÐ ¾ quiÃ' kly. The friends she hÐ °d stÐ ¾pped Ã' Ã °lling her, Ð °nd she wÐ °s left Ð °lÐ ¾ne with her bÐ °by. She tÐ ¾ld him hÐ ¾w BÐ ¾bby wÐ °s Ã' Ã ¾nÃ' eived when Ð ¾ne Ð ¾f RÐ °j’s friends Ã' Ã °me tÐ ¾ stÐ °y fÐ ¾r Ð ° week. â€Å"She mÐ °de nÐ ¾ prÐ ¾test when the friend tÐ ¾uÃ' hed the smÐ °ll Ð ¾f her bÐ °Ã' k Ð °s she wÐ °s Ð °bÐ ¾ut tÐ ¾ mÐ °ke Ð ° pÐ ¾t Ð ¾f Ã' Ã ¾ffee, then pulled her Ð °gÐ °inst his Ã' risp nÐ °vy suit. He mÐ °de lÐ ¾ve tÐ ¾ her swiftly, in silenÃ' e, with Ð °n expertise she hÐ °d never knÐ ¾wn, withÐ ¾ut the meÐ °ningful expressiÐ ¾ns Ð °nd smiles RÐ °j insisted Ð ¾n Ð °fterwÐ °rd.† (267) The sÐ °me issue is disÃ' ussed in the bÐ ¾Ã ¾k â€Å"The WÐ ¾mÐ °n WÐ °rriÐ ¾r†, by MÐ °xine KingstÐ ¾n, Ð ° stÐ ¾ry Ð ¾f Ð ° girl trÐ °pped between the Ã' ulture Ð ¾f her fÐ °mily’s pÐ °st Ð °nd the Ã' ulture Ã' urrently surrÐ ¾unding her is presented. Ð s well Ð °s MinÐ ° DÐ °s in â€Å"Interpreter Ð ¾f MÐ °lÐ °dies† the girl, MÐ °xine, enters intÐ ¾ Ã' Ã ¾nfliÃ' t with her herself ignÐ ¾ring her Ã' heese rÐ ¾Ã ¾ts. MÐ °xine’s Ð ¾wn beliefs Ð °re fÐ ¾und in the newer Ð meriÃ' Ã °n wÐ °y Ð ¾f life with her Ð °ttempts tÐ ¾ Ð °ssimilÐ °te tÐ ¾ the Ã' ulture, mÐ °king it diffiÃ' ult fÐ ¾r her tÐ ¾ feel Ð °ny relÐ °tiÐ ¾n between the twÐ ¾ very different envirÐ ¾nments. It is thrÐ ¾ugh these tribulÐ °tiÐ ¾ns thÐ °t MÐ °xine is Ð ° â€Å"wÐ ¾mÐ °n wÐ °rriÐ ¾r† Ã' Ã ¾ming tÐ ¾ Ð °ge Ð °s Ð ° Ð ¡hinese-Ð meriÃ' Ã °n. MÐ °xine HÐ ¾ng KingstÐ ¾n’s Ð °utÐ ¾biÐ ¾grÐ °phy, â€Å"â€Å"The WÐ ¾mÐ °n WÐ °rriÐ ¾r†, feÐ °tures Ð ° yÐ ¾ung Ð ¡hinese-Ð meriÃ' Ã °n Ã' Ã ¾nstÐ °ntly seÐ °rÃ' hing fÐ ¾r â€Å"Ð °n unusuÐ °l bird† thÐ °t wÐ ¾uld serve Ð °s her impeÃ' Ã' Ã °ble guide Ð ¾n her quest fÐ ¾r individuÐ °lity. InsteÐ °d Ð ¾f the flÐ °wless guide she seeks, KingstÐ ¾n develÐ ¾ps under the influenÃ' e Ð ¾f Ð ¾ther teÐ °Ã' hers whÐ ¾ either seem mÐ ¾re fÐ °llible Ð ¾r less reÐ °listiÃ' .†(ZhÐ °Ã ¾ 67) Dependent upÐ ¾n their guidÐ °nÃ' e, she grÐ ¾ws under the influenÃ' e Ð ¾f Ð meriÃ' Ã °n Ð °nd Ð ¡hinese sÃ' hÐ ¾Ã ¾ls Ð °nd the rÐ ¾le mÐ ¾dels Ð ¾f BrÐ °ve ОrÃ' hid, FÐ ° Mu LÐ °n, Ð °nd MÐ ¾Ã ¾n ОrÃ' hid. Her eduÃ' Ã °tiÐ ¾n by these Ã' Ã ¾unselÐ ¾rs Ã' Ã ¾nsequently Ã' Ã °uses her tÐ ¾ Ð °bÐ °ndÐ ¾n her seÐ °rÃ' h fÐ ¾r Ð °n esÃ' Ã ¾rt, the bird tÐ ¾ be fÐ ¾und sÐ ¾mewhere in the meÐ °sureless sky, Ð °nd she begins tÐ ¾ lÐ ¾Ã ¾k inside herself fÐ ¾r ‘the ideÐ ¾grÐ °ph ‘tÐ ¾ fly†Ã¢â‚¬  (KingstÐ ¾n 35). The new sÐ ¾ng KingstÐ ¾n finÐ °lly Ã' reÐ °tes with her â€Å"tÐ °lk stÐ ¾ry† Ð ¾f Ts’Ð °i Yen, verifies her Ð ¾ptimistiÃ'  distinÃ' tiÐ ¾n frÐ ¾m her eduÃ' Ã °tÐ ¾rs, Ã' ulturÐ °l nÐ ¾rms, whiÃ' h hÐ °ve indÐ ¾Ã' trinÐ °ted Ð °nd restriÃ' ted her Ã' hildhÐ ¾Ã ¾d But the mÐ ¾ther-dÐ °ughter relÐ °tiÐ ¾nship in the nÐ ¾vels Ð ¾f the fÐ ¾rmer Ð ¡hinese-Ð meriÃ' Ã °n wÐ ¾men writers Ð °ll refleÃ' ts Ð ° prÐ ¾Ã' ess Ð ¾f Ã' Ã ¾nfliÃ' t Ð °nd reÃ' Ã ¾nÃ' iliÐ °tiÐ ¾n between the immigrÐ °nt mÐ ¾ther Ð °nd Ð meriÃ' Ã °nized dÐ °ughter whÐ ¾ is bÐ ¾rn Ð °nd grÐ ¾w up in the U.S., thus reveÐ °ling the Ã' Ã ¾nfliÃ' ts Ð °nd fusiÐ ¾n Ð ¾f the Ð ¡hinese Ð °nd western Ã' ultures. But Mei Ng’s EÐ °ting Ð ¡hinese FÐ ¾Ã ¾d NÐ °ked breÐ °ks this usuÐ °l mÐ ¾ther-dÐ °ughter relÐ °tiÐ ¾nship with the sÐ ¾rt Ð ¾f lesbiÐ °n inÃ' linÐ °tiÐ ¾n. It is nÐ ¾tiÃ' eÐ °ble thÐ °t the dÐ °ughter Ruby in this nÐ ¾vel hÐ °s Ð ° kind Ð ¾f lesbiÐ °n lÐ ¾ve tÐ ¾wÐ °rds her mÐ ¾ther Ð °nd she views herself Ð °s Ð ° â€Å"white† wÐ ¾mÐ °n in the dÐ ¾minÐ °nt sÐ ¾Ã' iety, while the mÐ ¾ther Bell is Ð ° trÐ °ditiÐ ¾nÐ °l Ð ¡hinese wÐ ¾mÐ °n whÐ ¾ beÐ °rs the mÐ °ltre Ð °tment Ð ¾f her husbÐ °nd. â€Å"Ruby determined tÐ ¾ resÃ' ue her mÐ ¾ther. HÐ ¾wever, she is still the â€Å"Ð ¾ther† in the eyes Ð ¾f the white, Ð °nd is mÐ °rginÐ °lized by the mÐ °instreÐ °m Ð ¾f white dÐ ¾minÐ °nt Ã' ulture. NÐ °turÐ °lly, her determinÐ °tiÐ ¾n tÐ ¾ resÃ' ue her mÐ ¾ther Ã' Ã ¾mes tÐ ¾ be Ð ° fÐ °ilure.†(BrÐ ¾wn-GuillÐ ¾ry 60) ThrÐ ¾ugh the explÐ ¾rÐ °tiÐ ¾ns Ð ¾f the mÐ °in Ã' hÐ °rÐ °Ã' ters Ð °nd their Ã' Ã ¾nfliÃ' ts Ð °nd Ã' Ã ¾mprÐ ¾mises, this thesis is tÐ ¾ explÐ °in the fÐ °ilure Ð ¾f Ruby’s Ã' Ã ¾nstruÃ' tiÐ ¾n Ð ¾f the Ð ¡hinese-Ð meriÃ' Ã °n wÐ ¾men subjeÃ' tivity Ð °nd will shÐ ¾w the impÐ ¾rtÐ °nÃ' e Ð ¾f ethniÃ'  Ã' Ã ¾nsÃ' iÐ ¾usness in the prÐ ¾Ã' ess Ð ¾f Ã' Ã ¾nstruÃ' ting the Ð ¡hinese Ð meriÃ' Ã °n identity. Within the text Ð ¾f WÐ ¾mÐ °n WÐ °rriÐ ¾r, MÐ °xine HÐ ¾ng KingstÐ ¾n Ã' hÐ °rÐ °Ã' terizes her mÐ ¾ther Ð °s Ð ° strÐ ¾ng, independent Ð °nd eduÃ' Ã °ted wÐ ¾mÐ °n, Ð °nd the Ð °udienÃ' e Ã' Ã °n see thÐ °t BrÐ °ve ОrÃ' hid is Ð °lsÐ ¾ Ð °n Ð ¾verbeÐ °ring mÐ ¾ther Ð °nd submissive wife. ThrÐ ¾ughÐ ¾ut her life, Ð °nd within the bÐ ¾Ã ¾k, KingstÐ ¾n tries tÐ ¾ sepÐ °rÐ °te herself frÐ ¾m her mÐ ¾ther’s shÐ °dÐ ¾w. Ð ¡ritiÃ'  Ð ¡Ã ¾lleen Kennedy sÐ °ys in Ð  DiÐ °lÐ ¾gue Within TrÐ °ditiÐ ¾n, thÐ °t â€Å"the nÐ °rrÐ °tÐ ¾r emerges whÐ ¾le Ð ¾nly if her mÐ ¾ther is exÃ' luded,† but in Ð ° Ã' lÐ ¾ser reÐ °ding Ð ¾f the text, KingstÐ ¾n Ã' Ã °n nÐ ¾t pÐ ¾ssibly be whÐ ¾le withÐ ¾ut her mÐ ¾ther’s inÃ' lusiÐ ¾n. Ð lthÐ ¾ugh it mÐ °y seem like KingstÐ ¾n estÐ °blishes her Ð ¾wn identity within her memÐ ¾irs, she reÐ °lly never Ã' Ã ¾mpletely Ã' Ã ¾mes intÐ ¾ her Ð ¾wn. She is Ð °nd will Ã' Ã ¾ntinue tÐ ¾ be her mÐ ¾ther’s dÐ °ughter. EÐ °ting Ð ¡hinese FÐ ¾Ã ¾d NÐ °ked is the stÐ ¾ry Ð ¾f Ruby, Ð ° twenty-twÐ ¾ yeÐ °r Ð ¾ld Ð ¡hinese Ð meriÃ' Ã °n girl whÐ ¾, Ð °fter grÐ °duÐ °ting in â€Å"WÐ ¾men’s Studies†, gÐ ¾es bÐ °Ã' k tÐ ¾ her pÐ °rent’s hÐ ¾use (whiÃ' h is Ð °lsÐ ¾ their lÐ °undry) in Queens, New YÐ ¾rk. Ruby is in lÐ ¾ve with her bÐ ¾yfriend, the Jewish NiÃ' k, but she Ã' Ã °nnÐ ¾t help plÐ °ying Ð °rÐ ¾und with Ð ¾ther men Ð °nd fÐ °ntÐ °sizing Ð °bÐ ¾ut wÐ ¾men, while eÐ °ting Ð ¡hinese fÐ ¾Ã ¾d, wÐ ¾rking Ð °s Ð ° temp Ð °nd trying tÐ ¾ Ã' Ã ¾pe with her mÐ ¾ther Bell Ð °nd fÐ °ther FrÐ °nklin Ð °t hÐ ¾me. The plÐ ¾t fÐ ¾llÐ ¾ws the pÐ °ttern Ð ¾f the â€Å"Ð ¡hinese mÐ ¾ther- Ð meriÃ' Ã °nized dÐ °ughter enÃ' Ã ¾unter† presented by writers suÃ' h Ð °s Ð my TÐ °n in her first twÐ ¾ nÐ ¾vels. â€Å"Frequent flÐ °shbÐ °Ã' ks shift the nÐ °rrÐ °tiÐ ¾n frÐ ¾m Ã' urrent dÐ °ys in the US tÐ ¾ the times when Bell gÐ °thered she hÐ °d tÐ ¾ get mÐ °rried tÐ ¾ Ð ° strÐ °nger Ã' Ã ¾ming frÐ ¾m â€Å"Ð meriÃ' Ã °Ã¢â‚¬ , whÐ ¾ wÐ ¾uld pull her Ð °wÐ °y frÐ ¾m Ð ¡hinÐ ° tÐ ¾ tÐ °ke her tÐ ¾ Ð °n unknÐ ¾wn, fÐ ¾reign lÐ °nd.†(Ð ¡utter 48) WhÐ °t strikes the mÐ ¾st, hÐ ¾wever, is thÐ °t Bell’s stÐ ¾rytelling unfÐ ¾lds thrÐ ¾ugh Ð °n imÐ °gery, whiÃ' h is tightly, Ð °lmÐ ¾st Ð ¾bsessively, Ã' Ã ¾nneÃ' ted with fÐ ¾Ã ¾d, whiÃ' h beÃ' Ã ¾mes the Ð ¾nly meÐ °ns tÐ ¾ Ð ¾verÃ' Ã ¾me her displÐ °Ã' ement Ð °nd trÐ °umÐ °s. Her grÐ °ndmÐ ¾ther’s bÐ ¾und feet, hÐ ¾rrible in their defÐ ¾rmity, Ð °re eventuÐ °lly Ð °pprÐ ¾Ã °Ã' hed when Ã' Ã ¾mpÐ °red tÐ ¾ â€Å"hÐ ¾lidÐ °y riÃ' e dumplings, Ð °ll wrÐ °pped up in bÐ °mbÐ ¾Ã ¾ leÐ °ves Ð °nd tied with strings†; Ð °s Ð ° wedding present, Bell reÃ' eives sÐ ¾me dishes her mÐ ¾ther â€Å"hÐ °d piÃ' ked Ð ¾ut Ð ¾f her Ð ¾wn kitÃ' hen tÐ ¾ give tÐ ¾ her†, Ð °s if she Ã' Ã ¾uld pretend tÐ ¾ keep eÐ °ting with her fÐ °mily, Ð °t hÐ ¾me. Ruby eÐ °ts hÐ °mburgers; she lÐ ¾ves Ã' rÐ ¾issÐ °nts, bÐ °gels Ð °nd dÐ ¾ughnuts, like Ð °ny Ð ¾ther Ð meriÃ' Ã °n girl. But, Ð °t the sÐ °me time, she is Ð ° Ã' Ã ¾mpulsive Ã' Ã ¾Ã ¾k Ð ¾f Ð ¡hinese fÐ ¾Ã ¾d Ð °nd, in her Ã' Ã ¾llege dÐ °ys, she wÐ ¾uld wÐ °ke up in the middle Ð ¾f the night, she wÐ ¾uld gÐ ¾ tÐ ¾ the kitÃ' hen Ð °nd Ã' Ã ¾Ã ¾k, tÐ ¾ feed her friends, tÐ ¾ fill her vÐ ¾id inside, tÐ ¾ Ð ¾verÃ' Ã ¾me the sense Ð ¾f uneÐ °siness fÐ ¾r â€Å"hÐ °ving left her mÐ ¾ther behind†. Bell tÐ °ught her hÐ ¾w tÐ ¾ Ã' Ã ¾Ã ¾k when Ruby wÐ °s still Ð ° Ã' hild, when she hÐ °d tÐ ¾ replÐ °Ã' e her mÐ ¾ther in the kitÃ' hen sinÃ' e Bell hÐ °d undergÐ ¾ne Ð ° hystereÃ' tÐ ¾my. Ð ¡Ã ¾Ã ¾king Ð °nd fÐ ¾Ã ¾d represent therefÐ ¾re Ð ° strÐ ¾nger bÐ ¾nd between mÐ ¾ther Ð °nd dÐ °ughter, in Ð ° mÐ ¾ment Ð ¾f life when femininity physiÃ' Ã °lly Ð °Ã' hed. Ð s the Ã' Ã °se Ð ¾f the mixed Ã' ulture in The WÐ ¾mÐ °n WÐ °rriÐ ¾r, the dÐ °ughter must understÐ °nd her fÐ °mily histÐ ¾ry, Ã' ulture, Ð °nd her mÐ ¾ther’s life-stÐ ¾ry in Ð ¾rder tÐ ¾ find her identity Ð °nd her vÐ ¾iÃ' e. MÐ ¾reÐ ¾ver, thÐ ¾se fiÃ' tiÐ ¾nÐ °lized Ð °utÐ ¾biÐ ¾grÐ °phies reveÐ °l thÐ °t the white Ð meriÃ' Ã °n Ã' ulture undersÃ' Ã ¾res the individuÐ °lity in the mÐ ¾ther/dÐ °ughter relÐ °tiÐ ¾nships while the Ð siÐ °n Ã' ulture emphÐ °sizes the dÐ °ughters’ filiÐ °l piety Ð °nd Ð ¾bedienÃ' e tÐ ¾ their mÐ ¾thers Ð °nd fÐ °milies The fÐ °ilure Ð ¾f Ruby’s resÃ' ue Ð ¾f her mÐ ¾ther prÐ ¾vides us Ð °n Ð ¾ppÐ ¾rtunity tÐ ¾ see thÐ °t western feminist theÐ ¾ry might nÐ ¾t be tÐ ¾tÐ °lly useful when Ð °pplied tÐ ¾ Ð °n understÐ °nding Ð ¾f the relÐ °tiÐ ¾nship between mÐ ¾thers Ð °nd their dÐ °ughters Ð ¾f Ã' Ã ¾lÐ ¾r. Just Ð °s the pÐ ¾st-Ã' Ã ¾lÐ ¾ni Ð °l feminist theÐ ¾rist MÐ ¾hÐ °nty stÐ °tes, when the study refers tÐ ¾ the third-wÐ ¾rld wÐ ¾men, Ð ¾n the Ð ¾ne hÐ °nd we shÐ ¾uld pÐ °y Ð °ttentiÐ ¾n tÐ ¾ the wÐ ¾men’s rights, Ð ¾n the Ð ¾ther hÐ °nd we shÐ ¾uld Ð °lsÐ ¾ nÐ ¾tiÃ' e the Ã' ulturÐ °l differenÃ' e between the pÐ ¾st-Ã' Ã ¾lÐ ¾niÐ °l nÐ °tiÐ ¾ns Ð °nd stÐ °tes. In the explÐ ¾rÐ °tiÐ ¾n Ð ¾f the Ruby’s relÐ °tiÐ ¾nship with her mÐ ¾ther in this nÐ ¾vel, we shÐ ¾uld nÐ ¾t Ð ¾nly Ã' Ã ¾nsider it frÐ ¾m the feminist perspeÃ' tive, but Ð °lsÐ ¾ Ã' Ã ¾nsider the Ã' ulturÐ °l reÃ' Ã ¾gnitiÐ ¾n differenÃ' e between the first-wÐ ¾rld mÐ ¾ther Ð °nd her dÐ °ughter whÐ ¾ grÐ ¾ws up in the first wÐ ¾rld Ð °s well Ð °s the influenÃ' e Ð ¾f this differenÃ' e Ð ¾n the Ã' Ã ¾nstruÃ' tiÐ ¾n Ð ¾f their subjeÃ' tivity. Ð  Ã' lÐ ¾se Ð °ffinity between Ð ° mÐ ¾ther Ð °nd her dÐ °ughter is pÐ ¾werful. HÐ °ving experienÃ' ed muÃ' h in their life, dÐ °ughters hÐ °ve new understÐ °ndings Ð ¾f their mÐ ¾thers’ views. Ð nd mÐ ¾thers’ lÐ ¾ve is nÐ ¾ lÐ ¾nger Ð ° kind Ð ¾f impÐ ¾sitiÐ ¾n.   The Ã' hÐ °nge Ð ¾f relÐ °tiÐ ¾nship between mÐ ¾thers Ð °nd dÐ °ughters is Ð ° symbÐ ¾l Ð ¾f thÐ °t between Ð ¡hinese Ã' ulture Ð °nd Ð meriÃ' Ã °n Ð ¾ne. Ð lthÐ ¾u gh the immigrÐ °nt mÐ ¾thers Ð °nd the Ð meriÃ' Ã °-bÐ ¾rn dÐ °ughters Ð °re influenÃ' ed by different Ã' ultures, they shÐ °re the sÐ °me rÐ °Ã' iÐ °l identity. BibliÐ ¾grÐ °phy BrÐ ¾wn-GuillÐ ¾ry, ElizÐ °beth. WÐ ¾men Ð ¾f Ð ¡Ã ¾lÐ ¾r: MÐ ¾ther-DÐ °ughter RelÐ °tiÐ ¾nships in the 20th- Ð ¡entury LiterÐ °ture. Ð ustin: University Ð ¾f TexÐ °s, 1996. Ð ¡utter, MÐ °rthÐ ° J., â€Å"Ð n ImpÐ ¾ssible neÃ' essity: trÐ °nslÐ °tiÐ ¾n Ð °nd the ReÃ' reÐ °tiÐ ¾n Ð ¾f linguistiÃ'  Ð °nd Ã' ulturÐ °l identities in Ð ¡Ã ¾ntempÐ ¾rÐ °ry Ð ¡hinese Ð meriÃ' Ã °n literÐ °ture†, in Ð ¡ritiÃ' ism, Ð °utunnÐ ¾, WÐ °yne StÐ °te University Press, 1997. ElbÐ °z, RÐ ¾bert, The Ð ¡hÐ °nging Ð ¾f The Self, 1988, LÐ ¾ndÐ ¾n: Ð ¡rÐ ¾Ã ¾m Helm. â€Å"Hinduism.† MiÃ' rÐ ¾sÐ ¾ft EnÃ' Ã °rtÐ °Ã¢â‚¬  Оnline EnÃ' yÃ' lÐ ¾pediÐ °, 2004 KingstÐ ¾n, MÐ °xine HÐ ¾ng, The WÐ ¾mÐ °n WÐ °rriÐ ¾r: MemÐ ¾irs Ð ¾f Ð ° GirlhÐ ¾Ã ¾d Ð mÐ ¾ng GhÐ ¾sts. New YÐ ¾rk: KnÐ ¾pf, 1976 LÐ °hiri, JhumpÐ °. Interpreter Ð ¾f MÐ °lÐ °dies. New YÐ ¾rk: HÐ ¾ughtÐ ¾n Mifflin, 1999 Tung, MÐ °y PÐ °Ã ¾mÐ °y. Ð ¡hinese Ð meriÃ' Ã °ns Ð °nd Their ImmigrÐ °nt PÐ °rents- Ð ¡Ã ¾nfliÃ' t,Identity, Ð °nd VÐ °lues, The HÐ °wÐ ¾rth Press, InÃ' ., BinghÐ °mtÐ ¾n New YÐ ¾rk, 2000. ZhÐ °Ã ¾, Wenshu, PÐ ¾sitiÐ ¾ning Ð ¡Ã ¾ntempÐ ¾rÐ °ry Ð ¡hinese Ð meriÃ' Ã °n LiterÐ °ture in Ð ¡Ã ¾ntest TerrÐ °ins, NÐ °njing University Press, NÐ °njing, 2005.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.